Köp och cashback

Jag fick inte någon cashback. Vad skall jag göra?
Om det har gått över 5 dagar sedan du gjorde ditt köp och din cashback inte registrerats betyder det att butiken inte skickat oss informationen om ditt köp och därför har cashbacken inte kunnat registreras.

Om du är säker på att du följt alla rekommenderade steg för att få cashback vänligen skicka oss ett Var är min cashback?-formulär så skall vi undersöka saken.

Om det gått över 3 månader sedan du gjorde ditt köp kan vi tyvärr inte registrera din cashback manuellt då butikerna inte godkänner så gamla registreringar.

Hur lång tid tar det innan jag kan begära utbetalning på min intjänade cashback?
Då din cashback registrerats och står som Under utvärdering måste vi vänta tills butikens returtid är slut för att försäkra oss om att du inte returnerat något. Butiken kommer kontrollera att alla användarvillkor uppfyllts då köpet gjordes. Om butiken håller med om att ditt köp är godkännbart kommer kommer de att skicka pengarna till oss och statusen på din cashback kommer ändras till Tillagd till ditt saldo. Märk väl att vi måste vänta på att butiken betalar oss innan vi kan ändra statusen på cashback.

Denna process kan ta kring 3 månader beroende på butiken och med vissa undantag:

– För resesegmentet blir cashback utbetalbar först inom 10 veckor efter att man slutfört användningen av det man köpt (checkat ut, flugit, returnerat den hyrda bilen). Detta betyder att om du bokat ett hotell 1 september 2019 men checkat ut först 21 december 2019 kommer din cashback bli utbetalbar inom mars 2020.

Varför har min cashback nekats?
Tyvärr vet vi inte alltid den exakta orsaken till att din cashback nekats men här kan du hitta några möjliga orsaker:

– Du avbokade din beställning eller returnerade en del av din order.
– Du använde en rabattkod som du inte hittade direkt på Cashbackshopping.se. T.ex. kuponger från andra cashback-sidor.
– Ditt klick har krediterats till en annan utgivare. Klicket och cashback har då tillfallit någon annan än Cashbackshopping.se, till exempel en prisjämförelsesida eller en rabattkodssida.
– Du använde en betalningsmetod som inte fungerar med cashback. Dessa kan vara presentkort, kredit i butiken eller kundpoäng.
– Du bröt mot butikens användarvillkor.
– Butiken har avslutat samarbetet eller gått i konkurs.

Om du inte tycker att någon av dessa orsaker stämmer i ditt fall kan du skicka oss en Nekad cashback -förfrågan så skall vi kontakta butiken och be dem utreda orsaken till nekningen.

Vad betyder de olika cashback-statusarna?

Under utvärdering betyder att ditt köp har spårats av oss och att din cashback håller på att bekräftas av butiken för att säkerställa att det inte skett returer, byten eller avbokningar. Cashbacks som intjänats genom värvningar eller köp kommer synas som ”Under utvärdering” tills de nödvändiga kraven fyllts.

Godkänd status betyder att din cashback har bekräftats av butiken och att du kan begära utbetalning då du nått utbetalningsgränsen.

Nekad status betyder att din cashback inte godkänts av butiken. Butikerna vi samarbetar med förbehåller sig alla rättigheter att neka en cashback.

Utbetalt: Detta är den totala summan cashback som redan betalats ut till dig.

Hur länge måste jag vänta för att min cashback skall registreras?
I normala fall syns cashbacken som registrerad inom 15 minuter efter att du slutfört ditt köp. Du kommer också få ett mail av oss som bekräftar att din cashback registrerats. För vissa butiker kan det dock ta upp till 5 dagar för dem att meddela oss om ditt köp. Så fort butiken meddelar oss registreras din cashback på ditt Cashbackshopping.se-konto.

Om det har gått över 5 dagar och din cashback fortfarande inte har registrerats ber vi dig fylla i vårt Var är min cashback? formulär så skall vi hjälpa dig att lösa situationen.

Kan jag använda en rabattkod och tjäna cashback?
För att försäkra dig om att få cashback skall du endast använda rabattkoder som finns på Cashbackshopping.ses sida. Om du väljer att använda en kod som inte finns på vår sida kan vi inte garantera att du kommer få cashback.
Vad beror storleken på min cashback på?
Varje butik hos Cashbackshopping.se har sin egen cashbacksats. Cashback kan antingen vara en fast summa eller en procent av köpepriset. Ibland har butiker olika cashbacksatser för olika produktkategorier eller olika för nya och gamla kunder. Vissa butiker betalar inte heller cashback på momsen och på fraktkostnaderna så din cashback kommer registreras utan dessa kostnader.

På varje butikssida på Cashbackshopping.se hittar du de olika cashbacksatserna och eventuella villkor. Vissa butiker kan till exempel exkludera vissa märken från att generera cashback. Vi rekommenderar att man läser igenom dessa villkor innan man klickar till butiken så att man vet hur och hur mycket cashback man kan tjäna.

Kan jag tjäna cashback om jag har installerat Adblock på min webbläsare?
Det finns risk för att din cashback inte spåras om du har installerat Adblock på din webbläsare. cashbackens spårning baserar sig på cookies små bitar av information som sparas på din webbläsare, för att sedan kunna koppla köpet till ditt Cashbackshopping.se-konto. Adblock kan blockera dessa cookies vilket är användbart på vissa sidor men för att tjäna cashback rekommenderar vi att du stänger av Adblock helt och hållet medan du shoppar.
Kan jag tjäna cashback på köp gjorda före jag registrerade mig på Cashbackshopping.se?
Tyvärr inte. Vi får kommission från butiker endast för köp som är gjorda via oss och därför kan vi inte betala cashback på köp som gjordes före du registrerade dig på Cashbackshopping.se.
Hur tillåter man kakor i webbläsaren?
För att tillåta kakor i din webbläsare skall du följa instruktionerna nedan enligt den typ av webbläsare som du använder. Då du har tillåtit kakor skall du starta din webbläsare pånytt och besöka denna sida för att säkerställa att spårningen fungerar.

För Google Chrome:

1. Klicka på meny-knappen i webbläsarens övre balk.
2. Klicka på Inställningar
3. Skrolla ner och klicka på Avancerade
4. Under Sekretess och säkerhet, klicka Sidinställningar
5. Klicka på Cookeis
6. Välj Tillåt sidor att spara och använda kakor (rekommenderad).

För Internet Explorer
1. Klicka på Verktyg eller kugghjuls-ikonen i högra hörnet av fönstret
2. Välj Internet alternativ
3. Klicka på Sekretess och Avancerade
4. Se till att du valt Kör över automatisk hantering av kakor
5. Godkänn kakor från tredje parter och första parter
6. Klicka Tillåt alltid cookies för sessioner
7. Clicka OK
8. Gå ut från Internet Explorer och starta om din webbläsare.

För Mozilla Firefox
1. Klicka på meny-knappen
2. Klicka på Blockering av innehåll
3. Klicka på Sekretess och Säkerhet
4. I sektionen för blockering av innehålle, välj Standard.

För Safari
1. Klicka på Preferenser
2. Klicka på Sekretess
3. Välj Tillåt alltid i Cookies och webbsite data
4. Stäng Inställningar-fönstret.

Får jag cashback om jag betalar varan efter avhämtning eller samtidigt som jag hämtar den?
Ja men tiden för att godkänna din cashback kan vara längre om du betalat varan i samband med att du hämtat den.
Jag kan inte gå till butiksidan. Felmeddelandet säger: Inaktivera Adblock. Vad ska jag göra?
Vi rekommenderar att du stänger andra plug-ins och insticksmoduler i din webbläsare, eller använder en annan webbläsare med en ren surfhistorik när du gör ett köp.

Observera att alla webbläsar-plug-in kan påverka registreringen av cashbacks, eftersom många av dessa använder cookies som kan störa Cashbackshopping.se-cookien som behövs för att registrera cashbacks. Kom ihåg att inaktivera annonsblockerare och webbläsartillägg från tredje part: Adblock, friGate CDN, Aliexpress Seller Check, Ali-verktyg, Privacy Badger, Ghostery, uBlock samt VPN / Proxy / Socks-tillägg och andra. Om du har Kaspersky Internet Security-antivirus med Anti-Banner-funktionen påslagen rekommenderar vi att du inaktiverar den här funktionen i inställningarna eller antiviruset självt när du handlar med Cashbackshopping.se.